Úspěch advokátní kanceláře stojí na motivovaných zaměstnancích. Jak na to radí Jakub Dohnal z Arrows

Jak řídit moderní právní kancelář se právníci na vysokých školách neučí. Abychom pomohli tuhle situaci napravit, zorganizovali jsme na jaře další konferenci Outlaw, která se věnovala právě tomuto tématu.
Úspěch advokátní kanceláře stojí na motivovaných zaměstnancích. Jak na to radí Jakub Dohnal z Arrows

Jedním ze spíkrů byl Jakub Dohnal, managing partner v Arrows advisory group, který v rámci přednášky prozradil, jak se ve firmě dostat ze sedmi na 70 lidí bez toho, aby se z toho zbláznili.

Podle Dohnala vše stojí a padá na rovnici spokojený kolega = spokojený klient. „Pokud máte spokojeného a dobře motivovaného kolegu, cítí se dobře v kolektivu, vytvoří referenci – kvalitní práci. Díky tomu je spokojený klient a zaplatí peníze bez remcání. Když je zaplacená faktura, je spokojený kolega a všechno ostatní pak už funguje jako perpetuum mobile,“ prozradil svoje know-how.

Zásadní otázkou ovšem je – jak kolegy vlastně motivovat?

Dohnal se podělil o několik zkušeností, jak v Arrows fungují:

  • Zaměstnanci mají povinnost vytvořit 4 hodiny fakturovatelné práce denně. Pak si mohou dělat, co chtějí. „Je potřeba, abyste lidem dávali práci, která je bude bavit a dávali jim ji smysluplně. Zároveň to vytváří work-life balance,“ uvedl.
  • Předešlý bod souvisí také s prevencí před vyhořením, kterou po sedmi letech práce doplňuje půlrok placeného volna. A to povinně, i pro partnery.
  • Zaměstnanci mají také nárok pracovat osm hodin měsíčně v „právní laboratoři“, což jsou zajímavé právní projekty, které mohou pomoct kanceláři. Někdo dělá propagaci a PR, zajímavým počinem jsou ale operace s pozemky. Firma koupila několik parcel a zkouší různé dělení, procesy, převody – aby si tak otestovala práci s katastrálním úřadem a simulovala potenciální případy.
  • Doplněním je také program pro kolegyně na mateřské. V Arrows si uvědomují důležitost rodiny a aktivně nové maminky podporují. To firmě umožňuje udržovat si kvalitní zaměstnankyně.

„Je potřeba, abyste lidem dávali práci, která je bude bavit a dávali jim ji smysluplně. Zároveň to vytváří work-life balance.“ – Jakub Dohnal.

Co se týče samotného pracovního působení zaměstnanců, Dohnalovi se neosvědčil systém povyšování lidí na vyšší pozice na základě jejich věku nebo let působení. Místo toho musí koncipienti plnit určité úkoly (např. pět účastí na soudním jednání, články na epravo.cz a podobná kritéria), díky kterým si vyšší pozici zaslouží.

Pomáhá advokátní systém i interní manuál

Motivovaní zaměstnanci pak pomáhají vyrůst i firmě. Protože se v Arrows rozhodli vybudovat celorepublikovou síť advokátních kanceláří, v rámci procesu museli projít několika koly rozšiřování, z čeho plyne několik poučení.

„Advokátní systém je nejdůležitější věcí, do které se oplatí investovat. Bez něj se v organizaci práce ztratíte a nikdy se nerozvinete dál. Když máme advokátní systém, můžeme mít spisy z Olomouce, Prahy, Hradce Králové, ale i zahraničí,“ sdělil Dohnal jako radu na začátek.

„Systém na správu kanceláře je naprosto nezaplatitelný. Čím ho máte podrobnější, tím lepší. Datovka, spisy, subjekty, lhůty, faktury… Všechno, co můžete narvat do systému, tak to tam rvěte. Pomohl nám také nástroj na komunikaci Gsuite, což je balík od Googlu. Máme tam kalendáře, chat a další komunikační nástroje,“ jmenoval svá doporučení Dohnal.

Outlaw publikum

 

„Datovka, spisy, subjekty, lhůty, faktury… Všechno, co můžete narvat do systému, tak to tam rvěte.“ – Jakub Dohnal.

Dalším krokem bylo vytvoření interního manuálu, který pomáhá zejména novým kolegům zorientovat se v organizační struktuře firmy a práce v ní. Jde o knihu s poznatky, jak předávat práci, jak psát položky, jakým způsobem si nastavit dovolenou, jakým způsobem psát články na eprávo.cz a podobně. „Když nabíráte nové lidi, ztrácíte mnoho času tím, že je učíte to, co už je hotové. Když přijde nový kolega, dostane knihu zkušeností, pak už to jde samo,“ řekl Dohnal.

Při růstu počtu zaměstnanců začíná být náročnější struktura celé firmy – proto je potřeba domluvit se s partnery (případně dalšími manažery) na rozdělení rolí. Nemohou všichni kecat do všeho – bez toho se firma zasekne na bodě mrazu.

Další Outlaw na podzim

Řízení moderní kanceláře ovšem není jediné ne-právní téma, které právníky zajímá. Nyní už proto plánujeme navazující podzimní konferenci, která se zaměří na podobně aktuální téma, a to marketing advokátní kanceláře. Společně s odborníky se podíváme na byznys modely, síťování kanceláří, budování značky, správnou stavbu webu, zákaznickou zkušenost a další zdroje inspirací, nezbytné k dlouhodobému úspěchu na dnešním trhu. Pokud akci nechcete minout, nezapomeňte se registrovat k newsletteru.

Outlaw

Děkujeme

Napsat komentář

Nathalie Chemayelová

Marketing

Kategorie

Vyzkoušejte si SingleCase

Vyzkoušejte si SingleCase

Využijte 30 dní zcela bez závazku.
Používáním tohoto webu souhlasíte s použitím cookies pro analýzy návštěvnosti, přizpůsobený obsah a reklamy. Více

Děkujeme